פתוח אתר יעיל
הקמתם עסק? בניתם תוכנית עסקית? לקחתם יועץ שיווק מומחה לבניית אסטרטגיה? איך אומרים בפרסומת? זה טוב, אבל לא מצוין. השלב ההכרחי והנדרש לכל עסק חדש הוא אתר אינטרנט מקצועי, אשר משמש כתדמית, כפרזנטור וכחלון הראווה לעסק, גם אם הוא לא משמש כאתר מכירה. כל אחד ואחת צריכים לשאול את עצמם את השאלות הבאות, כאשר הם מתכננים את הפיתוח העסקי ואת מימוש החזון שלהם:
- האם יש להם אתר אינטרנט פונקציונאלי וחוויתי?
- אם יש אתר, האם הוא בנוי בצורה ידידותית למנועי חיפוש ולמערכות קידום אתרים?
- אם כן, האם נכנסים אליו גולשים?
- אם נכנסים, האם הם נשארים לאורך זמן או נכנסים ויוצאים?
- אם נשארים, האם מממשים את ייעוד האתר מבחינת רכישה, רישום וכו'?
אם התשובות לכל השאלות הללו הן חיוביות, ברכותינו, יצרתם את האתר המושלם ואנו בטוחים כי הדרך להצלחה סלולה בפניכם.
מניסיון, רב בשנים, נוכל לומר כי רוב רובם המכריע של האתרים, הן העסקיים, אשר מטרתם לקדם מכירות ורכישה דרך האתר, והן השיווקיים, אשר מטרתם לקדם תדמית או אג'נדה מיתוגית, נופלים באחת או יותר מהשאלות שנשאלו.
לקנות שם דומיין, להקים אתר על ידי מעצב גראפי או בעזרת כלים אינטרנטיים ולהתחיל לפרסם אותו דרך כרטיסי ביקור או ברושורים שיווקיים, לא יצליחו להפוך את האתר לסיפור הצלחה ולממש את ייעודיו. האפיונים הנדרשים, על מנת ליישם את השלבים שהועלו לעיל, הם עמוקים ודורשים תכנון ומחשבה כבר בשלב התוכנית האסטרטגית, ועדיף על ידי מומחים בתחום קידום האתרים ומנועי החיפוש, כי מקצה שיפורים תמידי בחלון הראווה, של כל עסק, הוא לא מראה שמושך לקוחות, בטח לא בשוק גדול ורווי גירויים כמו האינטרנט.השתדלו לעצב את דף הבית, דלת הכניסה שלכם, בצורה חווייתית ומגרה, להקל ככל האפשר על הגולש, הלקוח, בהגעה לדפים פנימיים רצויים (דפי יצירת קשר, חנות וירטואלית, פרטי סליקת כרטיס אשראי, גלריה וכולי..) והעיקר, תשאפו למיצוי היכולות בתחום מילות החיפוש הרלוונטיות, שיעזרו למערכות קידום האתרים שלכם ושל מנועי החיפוש הגדולים לקדם אתכם לעבר היעד של הראשוניות והעמידה בחזית בתחום העשייה שלכם.