מחקר ואסטרטגיה
גם שלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך בנייה של כל אתר אינטרנט הוא שלב אפיון האתר. אפיון אתר הוא תהליך של הגדרת המטרות והיעדים של האתר, בחירת סוג האתר, החלטה על תוכן האתר והגדרת המבנה שלו.
למידה נרחבת של מבנה החברה, אופייה, מומחיותה ויתרונותיה, וכן פלח השוק בו היא פועלת הינם תנאי הכרחי ליצירת אתר יעיל המציג את הארגון ומשרת את מטרותיו. המידע הנאסף משמש למיפוי והכרת סוגי המשתמשים באתר ולהגדרת חוויית המשתמש המתאימה עבור כל אחד מהם.
לאחר איסוף הממצאים והגדרת המטרות, נבנית אסטרטגיית הנוכחות של הארגון באתר האינטרנט. בתהליך זה נבחנות אפשרויות הקידום והשיווק של האתר ושל הארגון בערוצי המדיה השונים, ומוגדרים הצרכים עליהם יענה האתר והממשקים הכלולים בו. כמו כן, מאופיינים התכנים שיוצגו באתר בהתאם למטרותיו ולעקרונות SEO בסיסיים המקלים על סריקתו ע"י מנועי החיפוש. אתרים מצליחים מתמקדים במטרה אחת מרכזית, המכתיבה את המבנה והשימושיות מחד, ואת אופן פעולתם מאידך. אנו מקפידים על מיקוד והגדרה בשלב זה, על מנת לתכנן אסטרטגיה יעילה המסייעת להשגת מטרות ולשיפור תוצאות עסקיות בהתאם ליכולות הארגון ולמשאבים העומדים לרשותו.
מדוע חשוב לעשות אפיון אתר?
כשם שלא תבנו מבנה מבלי לתכנן ולשרטט תוכניות בנייה שיגדירו מראש מה יהיה השימוש של המבנה (מגורים או מסחרי), האם יהיה חלל אחד גדול ופתוח או מספר חדרים נפרדים, אילו כיווני אויר, כמה קומות, עם או בלי מרפסות, מעלית וכדומה... בנייה של בית מבלי לתכנן מראש ולהתאימו למספר הדיירים שיגורו בו, לטעמם ולצרכיהם, תגרום בהמשך להוצאות מכבידות ומיותרות. תוספת של צנרת לאחר שהבנייה הסתיימה ושלא נלקחה מראש בחשבון, תגרום לכך שיצטרכו להרוס שטח שלם של ריצוף וקירות על מנת להכניס את הצנרת במבנה הקיים ותגרום להוצאות יקרות מאוד. כך גם בבניית אתרי אינטרנט: לכל אתר אינטרנט הייעוד והמטרה המסוימים שלו.כל אתר צריך להתאים לקהל היעד ולאפשר לו חווית גלישה איכותית ואפקטיבית. הגדרת היעדים והנחת יסודות ברורים מהווים את הבסיס לתוצאה איכותית ומוצלחת.שינויים במבנה האתר לאחר שהאתר נבנה ועוצב עלולים לגרום להוצאות יקרות מאוד ולעיתים אף לבנייה מחדש של כל האתר. לכן, חשוב לא להיחפז, אלא להשקיע את הזמן והמחשבה הדרושים לשלב אפיון האתר, כדי להימנע מהוצאות מיותרות וכדי לחסוך בזמן ובמשאבים.
כיצד מאפיינים אתר?
אפיון אתר הינו תהליך עבודה בפני עצמו. אנו מציעים אותו כשירות טרום בניית אתר והוא כרוך במספר פגישות עבודה בינינו לבין צוות העבודה של הלקוח.
בפגישות אלה נבקש מהלקוח להציג את תוכנית העבודה השיווקית שלו ונתונים נוספים, ייעשה ניתוח של הצרכים עליהם האתר אמור לענות ויוגדרו יעדים ומבנה האתר.
אפיון על מנת לתמחר את האתר בהתאם למבנה ומובמקרים רבים, נדרש האתר. אנו מאפשרים ללקוחותינו לקבל את שירות אפיון האתר מאיתנו עוד בטרם הוגשה הצעת המחיר, על בסיס תמחור של ייעוץ לפי שעות עבודה. עם המסמך המוכן יוכל הלקוח לגשת לכל חברת אינטרנט ולקבל הצעות מחיר שונות.
תהליך אפיון אתר כולל את שלבי העבודה הבאים:
- בניתוח התוכנית השיווקית של הלקוח והגדרת היעדים השיווקיים של האתר.
- ניתוח והגדרת קהל היעד.
- הגדרת חווית הגלישה הרצויה על מנת למקסם את אפקטיביות האתר.
- הגדרת סוג וכמות התוכן שיכיל האתר. מנהלי התקנים
- הגדרת כל מגוון הפעולות אשר תתבצענה באתר.
- הגדרת תפריט הניווט הראשי ותפריטי ניווט משנים.
- הגדרת עץ אתר מפורט ומסלולי הניווט
- בתום תהליך האפיון יוגש דוח מפורט אשר יכלול מבנה תרשימי של האתר, והסבר מילולי של כל סעיף.
אפיון פונקציונאלי
לאתר למידת החברה ובחירת הקונספט, מאופיין האתר לכל אורכו ומתוכננים כל המסכים השונים בו, עפ"י התפקוד שעליהם למלא, בדגש על יצירת ממשק משתמש נוח, יעיל וחווייתי. בתכנון זה באים לידי ביטוי עקרונות הנדסת אנוש, ארכיטקטורת מידע וקידום במנועי חיפוש שעיקרם שיפור תוצאות האתר בכל אחד מההיבטים. מסמך האפיון מסכם את כלל המלצותינו לאופן בו יפעלו האתר ותהליכי השימוש בו. הוא מבוסס על תוצאות המחקר והקונספט הנבחר, ומשמש להגדרת מסכים מרכזיים במערכת באופן העונה על צרכיהם של כל הצוותים המעורבים בפרוייקט- מעצבים, מפתחים ועורכי תוכן. חשיבותו של האפיון מתבטאת באיתור בעיות ומורכבויות שונות שעלולות להתעורר בשלב הפיתוח, ולמצוא להם פתרון הולם ומהיר. בנוסף, הוא מאפשרת מבט מערכתי כולל על האתר לזיהוי חוסרים או הזדמנויות שלא תוכננו ושעשויים להשפיע על איכות התוצר הסופ בשלב האפיון מתבצעים חשיבה ותכנון לטווח ארוך, המנסים לצפות את עתיד האתר כבר בשלביו הראשוניים, ואת פוטנציאל ההתרחבות שלו, מתוך כוונה להניח יסודות תהליכים וטכנולוגיה שיקלו על שינויים אלה בעתיד.