קידום אתרים SEO
קידום אתרים במנועי חיפוש, הנקרא גם קידום אורגני או פרסום אורגני הוא מגוון הפעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שוקי היעד של האתר, עד להשגת אותם מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר.
מה זה seo?
SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization היא אופטימיזציה והתאמה של האתר לדרישות מנוע החיפוש שנבחר, שמרביתן טכניות וגלויות לחלוטין ועוסקות בתיקון שגיאות בוני האתר מבחינת מבנה האתר, ניקיון הקוד של דפיו ותקינות ההנחיות השונות של בונה האתר למנוע החיפוש; תיקון תקלות שמתרחשות במהלך פעילות האתר; התאמת האתר לשיפורים ושכלולים בטכנולוגיית האינטרנט וכו'. זהו מקצוע טכני מובהק, שמהותו אגירת כמה שיותר פרטים של ידע טכני והשימוש הנכון בו. מסיבה זו יש מי שמכנים את מי שמתמחים בו כ"טכנאי אתרים" העוסקים ב"טכנאות אתרים". אופטימיזציה לדרישות משתמשי מנוע החיפוש שנבחר. קל לומר שדרישות מנוע החיפוש זהות לדרישות המשתמשים בו - לקבל בצמרת תוצאות החיפוש את תוצאות החיפוש הכי רלוונטיות, מדורגות על פי הסדר היורד של הרלוונטיות שלהן, כאשר הרלוונטיות משקפת את מה שהתכוונו המשתמשים לקבל כאשר שאלו את ביטוי החיפוש הנתון.
כל מנוע חיפוש מקבל שאילתה מסוימת, ומחזיר תוצאות מסודרות לפי רלוונטיות. רוב המשתמשים במנועי חיפוש צופים רק בתוצאות המתקבלות בראש הדירוג. בדרך כלל בדף התוצאות הראשון או השני, ואינם טורחים לבדוק תוצאות המופיעות בדפים שמעבר לכך. כל בעלי האתרים רוצים להופיע בראש הדירוג של מנועי החיפוש, בידיעה שלהגברת החשיפה יש השפעה כלכלית,
בין אם האתר משמש למכירת מוצרים ובין אם מניב רווחים מפרסום. אפילו באתרים המבוססים על תרומות, גיוס התרומות מושפע בצורה משמעותית מסטטיסטיקות הגלישה באתר.
דף התוצאות שמנוע חיפוש מחזיר מכיל, בדרך כלל, שני סוגי קישורים: תוצאות שמחזיר המנוע כתגובה למילות החיפוש ופרסומות המשולבות בראש התוצאות או בצידי העמוד, בפרט קישורים ממומנים הקשורים למילות החיפוש. כאשר מדברים על קידום אתרים, מתכוונים לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות המוצגות בעמוד תוצאות החיפוש ולא על הקישורים הממומנים.
חברות קידום אתרים
יותר ויותר עסקים ובעלי אתרים פרטיים מודעים כיום לנושא קידום האתרים ומשקיעים בנושא תשומת לב ומשאבים רבים, כי הם יודעים שזה יניב תשואה וכניסות מרובות לאתר.
עדיף לפנות לחברה חיצונית המתמחה בכך ובעלת ניסיון. ישנם מספר דרכי תשלום: תשלום חד פעמי, תשלום חד פעמי ודמי תחזוקה (קידום אתרים הוא תהליך מתמשך הדורש מעקב), תשלום באחוזים מתקציב ה-PPC וקידום אתרים מותנה תוצאות שבו הלקוח משלם רק אם אמנם הושג שיפור בדירוג. לרוב - חברות קידום אתרים פועלות בשיטה של תיאום ציפיות עם הלקוח. כלומר: מבוצע סקר שוק התחלתי טרם תחילת העבודה ומוצעת ללקוח אסטרטגיית פעולה מומלצת, תוך תמחור המייצג את זמן והיקף העבודה הצפוי. לעתים תמליץ החברה להתחרות בזירה הנחשבת תחרותית, ולעתים עיקר המאמץ יושקע בהשגת שליטה בתחומי הזנב הארוך - כפונקציה של תקציב העבודה והמאמץ הדרוש.