פורסם ב Jun 4, 2017 על ידי יצחק נחמד - וובמסטר
המונח S.E.M מתייחס לשיווק במנועי החיפוש (Search Engines Marketing) ובמאמר זה נראה כמה אסטרטגיות מרכזיות לפעולות מסוג זה שנועדו לקדם את האתר במנועי החיפוש ולהביא למקסימיזציה של כניסות גולשים ולידים רלוונטיים.
החשיבות של מנועי החיפוש
לא צריך להתבסס על מחקרים ונתונים סטטיסטיים כדי לנחש כי רוב רובם של הגולשים משתמשים בשירותי מנועי החיפוש לצורך מציאה והגעה לאתרים ולנותני שירותים, מרמות שונות, ברשת (דרך אגב, הנתונים מראים על כ-87% הגעה דרך מנועי החיפוש!!), ורוב הסיכויים שגם את או אתה, הקוראים ברגע זה את המאמר, חיפשתם, לאיזשהו צורך, משהו בגוגל או בבינג או באחד מהאחרים. אי לכך ובהתאם לזאת, עלינו להתייחס למנוע החיפוש ככלי פרסומי ושיווקי ככל כלי אחר, ואף יותר מכך, ולהקדיש מחשבה, זמן ותקציב לפעילות שיווק אינטרנטית שתתבצע דרך מנועי החיפוש ותביא למשיכת מבקרים רצויים ורלוונטיים ועל ידי כך להתקדמות עקבית ומורגשת במעלה מנוע החיפוש.
איך לבלוט בשטח (במנועי החיפוש)
מנוע החיפוש, כגולש ממוצע, חייב להרגיש ולהכיר את האתר שלכם, אחרת לא יידע על קיומו, לא ישלח לשם מבקרים ובודאי שלא ישקיע בקידומו ובחיפוש אחריו. השיווק האינטרנטי מתחיל כבר בשלב האפיון ובמציאת מילות המפתח (key words) המתאימות להגדרת יעדי וצרכי האתר. מדובר על ערכה שיווקית המבוססת על מספר מרכיבים עיקריים, שיוצרים, כמכלול, את התוצאות הרצויות, דהיינו, פניה ממוקדת לקהל מפולח ורצוי והחזר השקעה גבוה (R.O.I) מבחינת יחס ההמרה (הפיכת ליד מזדמן ללקוח משלם). המרכיבים הרלוונטיים הם קמפיין פרסומי במנועי החיפוש לפי מודל תשלום פר קליק (ppc), אפיון ותכנות אופטימאלי של האתר, על פי כל כללי מערכות קידום האתרים, רישום לאינדקס אתרים רלוונטי לתחום ושיתוף האתר באתרים אחרים, כך שיווצרו לינקים מהם אליכם (צריך רק לדאוג לא לגרום לקידום אתר שלילי).
ככלל, ככל שהאתר יקבל יותר חשיפה ברשת, יהיה מעודכן, חווייתי, נוח ובעל ממשק משתמש ידידותי וקל, כך תיווצר תנועת גולשים הולכת וגדלה, והאתר ייהנה גם מפרסום "מפה לאוזן" דרך רשתות חברתיות, טוקבקים ופורומים מתאימים.
אז רוצו לבנות אסטרטגיית שיווק למנוע החיפוש- כי השם תלוי ב-sem.
מאמרים חדשים
מדריך לקידום בפייסבוק
פייסבוק הוא כלי עוצמתי בגלל מספר המשתמשים העצום שלו וכמות המידע שהפלטפורמה אוספת עליהם....